Najlepszym potwierdzeniem, że sprzedaż aut luksusowych ma się świetnie, są rewelacje z niemieckiego rynku motoryzacyjnego z początku roku 2012. Niemiecki koncern Porsche poinformował, że wypłaci każdemu ze swoich 8,5 tys. pracowników premię za rok 2011 w wysokości 7,6 tys. euro. Nagrody postanowiono przyznać, ponieważ w 2011 roku koncern sprzedał rekordową liczbę tych luksusowych aut - 119 tysięcy!
TO MOŻE CIĘ ZAINTRESOWAĆ
- Klasa Premium rzeczywiście jest bardziej odporna na dekoniunkturę na ryku motoryzacyjnym. Wynika to ze specyfiki oferowanego przez nas produktu. Samochody marki Mercedes, czyli dobra luksusowe, stanowią wyjątek od prawa popytu. Zmniejszenie się budżetu, jakim dysponują klienci, nie wpływa bezpośrednio, liniowo na wyniki sprzedaży. Ludzie biznesu poszukują samochodów, które spełnią ich wysokie oczekiwania, w związku z czym nie mamy tu do czynienia z tak silnym oddziaływaniem wyniku rachunku ekonomicznego, jak w przypadku klasy średniej. Jednakże i w tym przypadku cena zaczyna odgrywać coraz większą rolę w decyzjach konsumenckich. Klienci przywiązują również dużą uwagę do warunków finansowania - zauważa Marek Zajko, dyrektor ds. sprzedaży w firmie Danuta i Ryszard Czach, autoryzowanym dealerze Mercedes-Benz.
Dbałość o klienta na najwyższym poziomie
W przypadku BMW, który pojawił się na rzeszowskim rynku w 2009 roku, o dobrej sprzedaży decyduje fakt, że marki tej nie było w Rzeszowie przez lata. Klienci chcieli czegoś innego niż to, co do tej pory mieli do dyspozycji. - BMW te oczekiwania spełniło, mimo że cena mogła nie być argumentem zachęcającym do zakupu - przyznaje Paweł Orzechowski, dyrektor salonu Auto Premium w Rzeszowie, autoryzowanego dealera marki BMW.
Volvo notuje dobre wyniki sprzedażowe w segmencie Premium od kilku sezonów. W 2011 roku były one efektem znakomitej sprzedaży modelu XC60 oraz udanego wprowadzenia na nowego Volvo S60 i V60. Oba modele okazały się prawdziwymi hitami i cieszą się niesłabnącą popularnością. Pierwszy kwartał 2012 roku był wyjątkowo korzystny. Motoryzacyjny rynek odnotował ogółem 12-procentowy wzrost sprzedaży, zaś segment Premium 36-procentowy.
- Volvo zajmuje utrzymuje wysoki udział w całym rynku - 1,8 proc. Tak wysoki wynik zawdzięczamy bardzo dobrej sprzedaży modelu Volvo XC60 oraz wprowadzeniu do oferty pojazdów specjalnych - bankowozów typu C - potwierdza Jacek Nieduży, dyrektor Viking Cars Sp. z o.o., autoryzowanego dealera Volvo w Rzeszowie. - Dbamy też o dobre relacje z partnerami biznesowymi, czego efekty widać m.in. w corocznym badaniu satysfakcji dealerów samochodowych.
ZOBACZ TAKŻE
Audi do kupienia na przełomie roku 2012/2013
Na przełomie roku 2012/2013 zostanie otwarty pierwszy w Rzeszowie salon Audi. Pojawienie się w stolicy Podkarpacia tej marki to nie przypadek. - Rzeszów to specyficzne miasto. Funkcjonuje tu już kilka salonów oferujących samochody klasy Premium, które dobrze sobie radzą, więc teraz kolej na Audi, markę wyróżniającą się przede wszystkim innowacyjnością i techniką - mówi Stanisław Górski, prezes firmy Autorud. Właściciele salonu są przekonani, że na brak klientów nie będą narzekać. - Audi jest chętnie kupowane przez przedsiębiorców i przedstawicieli wolnych zawodów. Wybierają tę markę, ponieważ cenią nowoczesność, komfort i elegancję - dodaje prezes Autorudu.









































