Reklama
REKLAMA
Automatycznie wyświetlimy artykuł za 10 sekund
Przejdź do artykułu
Reklama
Reklama

Zalety EDI, czyli dlaczego cyfryzacja to pozytywne zjawisko

A A A
Materiał Partnera

Dodano: 27-03-2023

Zalety EDI, czyli dlaczego cyfryzacja to pozytywne zjawisko
Automatyzacja i cyfryzacja to zjawiska, które z roku na rok coraz bardziej zmieniają biznes. Nie dzieje się to bez przyczyny. Otóż korzyści, które z tego wynikają, jest całe mnóstwo. Sprawdźmy, jakie zalety ma cyfryzacja na przykładzie EDI, czyli elektronicznej wymiany danych.

Cyfryzacja, czyli uproszczenie codziennych zadań

Ostatnie dekady to postępująca cyfryzacja w biznesie, czyli m.in. rezygnacja z dokumentów papierowych, na rzecz plików komputerowych. W szerszym rozumieniu cyfryzacja to też przeniesienie komunikacji tradycyjnej na drogę elektroniczną. Można wymienić wiele szczegółowych przyczyn postępującej cyfryzacji, generalnie jednak chodzi o ułatwienie prowadzenia biznesu i funkcjonowania przedsiębiorstw. Cyfryzacja gwarantuje następujące korzyści:
łatwy dostęp do danych,
Reklama
porządek w dokumentacji,
szybsza wymiana informacji,
korzyść ekologiczna, za sprawą produkcji mniejszej ilości papieru.

EDI, jako efekt powszechnej cyfryzacji

W konsekwencji powszechnego trendu cyfryzacji powstają różnorodne rozwiązania dla biznesu. Jednym z nich jest EDI, czyli elektroniczna wymiana danych. Zadaniem tego systemu jest umożliwienie prostego przesyłania informacji w kontaktach B2B, czyli na linii firma-kontrahenci. Decydując się na korzystanie z elektronicznej wymiany danych, usprawniamy procesy biznesowe w zakresie m.in.: faktur przychodzących i wystawianych, dostaw, zamówień i wielu innych kwestii. Skuteczność tego rozwiązania jest zapewniona za sprawą wysokiego poziomu identyfikowalności, który zapewnia Globalny Numer Lokalizacyjny. Firma korzystająca z wymiany danych w sposób elektroniczny otrzymuje taki numer od organizacji GS1.


Integracja z ERP

Kluczową kwestią dla wykorzystania pełnego potencjału EDI jest poprawne wdrożenie. Rozwiązanie to wymaga integracji z wykorzystywanym w danej firmie systemem ERP, co dla profesjonalnego realizatora usługi nie stanowi żadnego problemu. Jednocześnie komunikacja z dostawcami i odbiorcami odbywa się niezależnie od systemu ERP, przez co wdrożenie nie wymaga wymiany ani modyfikacji stosowanego ERP.

Jakie korzyści daje elektroniczna wymiana danych?

Powszechność wdrażania elektronicznej wymiany danych nie jest jedynie modą na cyfryzację. To realna korzyść czerpana przez przedsiębiorstwa, decydujące się na takie rozwiązania. Do najważniejszych zalet należą:
oszczędność finansowa,
oszczędność czasu,
Reklama
minimalizacja lub całkowita likwidacja błędów,
większa przejrzystość procesów,
pozytywne postrzeganie przez kontrahentów.

Szacuje się, że dzięki EDI można zaoszczędzić na poszczególnych procesach nawet do 80%. Jednocześnie trzeba podkreślić, że wiele zależy od specyfiki danego procesu. Nie ma natomiast wątpliwości, że automatyzacja powoduje szybszy przebieg poszczególnych działań, co oznacza istotną oszczędność czasu. Dzięki rezygnacji z ręcznego wprowadzania danych, możliwe staje się pozbycie błędów, a procesy stają się wyraźnie bardziej przejrzyste. Co więcej, stosowanie nowoczesnych i usprawniających działania rozwiązań, takich jak wdrożenie elektronicznej wymiany danych, jest dobrze postrzegane, przez co firma zyskuje w oczach kontrahentów.

Dowiedz się więcej na temat EDI na stronie firmy EDISON.
Reklama
Reklama

POLECANE

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.